maanantai 8. huhtikuuta 2013

19. Seurauksia

Kiitokset taas kovasti ihanista kommenteistanne, joita oli tullut viime osaan :) Tämä osa on osittain haikea, sillä sanomme hyvästit tämän osan myötä muutamille hyvin keskeisille hahmoille. Osassa on paljon vuoropuhelua ja kehystetyt kuvat osassa viittaa menneisiin tapahtumiin.. Pidemmittä puheitta toivotan teille kaikille tunteikasta lukukokemusta! :)


Katsoin työpöydälläni lojuvaa kännykkääni. Olin työntänyt tätä hetkeä vain myöhemmäksi, mutta nyt olin jo pakon edessä. Muistikuvat illasta, jonka vietin Kanervon kanssa, eivät olleet palanneet ajankaan kuluessa. Viimeiset kaksi viikkoa olivat olleet niin kamalia hetkiä täynnä, että tarvitsin jonkun, jolle puhua. Olin myös luvannut itselleni ottaa selvää, mitä minun ja Kanervon välillä oli. Niinpä lopulta sain soitettua Kanervolle ja sovimme tapaavamme kaupunkimme uudessa kahvilassa parin tunnin kuluttua. 


Saavuin kahvilaan ennen Kanervoa ja tilasin itselleni yrttiteen. Jännitin tulisiko Kanervo ollenkaan paikalle ja mitä hän tulisi ajattelemaan tästä kaikesta. Eniten minua pelotti saada tietää ne asiat, mitä en muistanut vieläkään.


Teetä hetken hörpittyäni saapui Kanervokin kahvilaan. Hän ei alkuun varmaan huomannut minua, sillä hän istui eri pöytään ja haukkasi palan herkullisesta mokkapalasta. Koska Kanervo istui eri pöytään, en voinut vastustaa kiusausta ja tein jotain, mitä en yleensä tee. Aloin kuunnella hänen ajatuksiaan.


Siemaillessani teetä kuuntelin Kanervon ajatuksia. Ajatusten tunnelma oli riemastunut ja onnellinen, mutta samalla myös kaihoisa. Vaikutti siltä kuin Kanervolla olisi ollut minua jopa ikävä. Päätinkin, että kertoisin hänelle kuulumisistani ja lopulta varmaan kysyisin jutuista, jotka minulle olivat vielä pimennossa.


Syötyään mokkapalan Kanervo huomasi minut toisessa pöydässä. Hän vilkutti minulle ja tuli istumaan seurakseni pöytääni. Katsoimme toisiamme. Huomasin, että minullakin oli ollut ikävä Kanervon seuraa.



”Moikka! Ja kiva, kun soitit..Ihmettelinkin jo, olitko mahdollisesti onnistunut jo hävittämään numeroni” sanoi Kanervo vitsaillen.

”Kiva, kun pääsit tulemaan. Täytyy myöntää, että on tosi kiva nähdä sinua. Mulle on tapahtunut viime aikoina vähän kaikenlaista..Ja olen keskittynyt myös kirjan kirjoittamiseen..Sain juuri toisen kirjan valmiiksi” sanoin ylpeästi.




”Ai, no sehän on hieno juttu. Mä oon vaan ahkerasti käynyt töissä. Sain juuri ensimmäisen ylennykseni ravintola-alalla” sanoi Kanervo.

”Mä oon menettänyt viimeisen kahden viikon aikana kolme mulle hyvin rakasta, joista kaksi olivat minun vanhempiani. Suru on helpottanut pikkuhiljaa, mutta kaipasin jotain kelle puhua ja päästä pois hetkeksi kotoa” sanoin Kanervolle apeasti.

”Jos sä kaipaat kuuntelijaa, niin mä olen tässä” sanoi Kanervo rohkaisevasti.

Katsoin jonnekin kaukaisuuteen ja aloin kertomaan viime viikkojen tapahtumista.



Oli tavallinen keskiviikko iltapäivä. Olin huoneessani keskittyneenä kirjoituspuuhiini, kun kuulin äidin tunteita riipaisevan parkaisun. Isäni oli viime aikoina ollut innostunut tietokonepeleistä ja sieltä äiti löysi isäni haamun. Isäni oli 99 –vuotias, kun hän kuoli.



Äitini oli ihan paniikissa ja surun murtama, kun Herra Noutaja tuli hakemaan isäni pois. Isäni katsoi äitiäni rakastavasti.

”Älä sure rakas! Pian saamme taas olla yhdessä, kun sinun aikasi koittaa.. Rakastan sinua nyt ja ikuisesti” yritti isäni viimeisinä sanoinaan lohduttaa vaimoaan ja sitten hän katosi.



Äitini Alina itki raastavan lujaa menetettyään kaikkein rakkaimpansa.

”Miksi sun piti viedä mieheni juuri nyt? Oi miksi?” itki äitini vuolaasti Herra Noutajalle.

”Ei hätää, me tapaamme jälleen nopeammin kuin uskotkaan” sanoi Herra Noutaja arvoituksellisesti ja katosi pois.



Herra Noutaja piti valitettavasti sanansa ja saapui vierailemaan meillä kolmen päivän kuluttua isäni kuolemasta. Herra Noutaja ei kuitenkaan tullut hakemaan äitiäni vaan rakasta lemmikkiämme Murua. Olihan Muru ollut meillä niin kauan kuin muistan, mutta oli silti raskasta luopua siitä.


Katsoin haikeana siskojeni kanssa, kun Herra Noutaja nosti Murun syliinsä. Muru näytti onnelliselta, kun sen vanhuuden tuskat helpottivat.


Itkimme siskojeni kanssa ja yllätykseksemme Herra Noutaja alkoi silittää Murua. Muru oli toiminut suojelijanamme, mutta nyt hänet vietäisiin meiltä pois. Muru katsoi minua hellästi kuin kertoen, että tulisimme pärjäämään hyvin ilman sitäkin ja tiesin sydämessäni, että Muru tulisi aina olemaan elämäni eläin numero yksi.



Katselimme surullisena ja kaihoisasti, kun Muru hyppäsi valoa kohti. Ennen kuin Herra Noutaja lähti Murun perään, hän katsoi meitä kohti merkitsevästi.

”Muru oli teille hyvin rakas ja iso osa elämäänne mukana arjen touhuissa. Me näemme vielä kuitenkin hyvin pian ja tulen noutamaan vielä yhden rakkaanne” sanoi Herra Noutaja ja lähti.

Jäin miettimään Herra Noutajan sanoja ja tiesin kenestä olisi seuraavaksi kysymys. Nyt osasin varautua tulevaan menetykseen jo etukäteen.




”Nyt mä ymmärrän, miksi susta ei ole kuulunut mitään aikaisemmin. Sä oot joutunut kokemaan paljon surullisia menetyksiä lyhyessä ajassa. Ei oo ihme, ettei miesten tapailu oo ollut mielessä päällimmäisenä” sanoi Kanervo ymmärtäväisenä.

”Ei mun ollut tarkoitus antaa sellaista kuvaa, että me ei enää tapailtaisi. Asioita näyttää vaan tapahtuvan silloin, kun niitä vähiten odottaa” sanoin Kanervolle hieman anteeksipyyntöä äänessäni.

”Tuliko Herra Noutaja noutamaan vielä äitisikin?” kysyi Kanervo uteliaana.

”Tulihan se” vastasin.



Olin kirjoittamassa toista kirjaani, kun äitini tuli huoneeseeni pyykkejä keräämään. Murun kuolemasta oli tasan kaksi päivää. Hän ei kuitenkaan koskaan saanut pyykkien keruuta tehtyä loppuun, sillä hän alkoi yhtäkkiä kimaltamaan. Tiesin hetken tulleen ja Noutajan saapuvan. Äitini eli 104- vuotiaaksi ja eli aika jännittävän elämän.



Herra Noutaja saapui ja äitini näytti onnelliselta, sillä hän pääsisi taas rakkaansa luokse. Ennen kuin Noutaja vei äitini, näin kyynelteni välistä äitini katsovan minua ja kuulin hänen äänensä korvissani ihmeellisenä kaikuna.

”Ole varovainen ja suojele perhettäsi” kuulin äänen korvissani, mutta en ymmärtänyt mitä se tarkoitti.

En ehtinyt kysymään äitini aaveelta, mitä hän sanoillaan tarkoitti, sillä Noutaja otti hänet mukaansa ja he katosivat.




Pari päivää äitimme kuoleman jälkeen istuimme kaikki sohvalla telkkaria katsellen. Sitten Annika avasi suunsa.

”Mä halusin, että äidin kuolemasta ehtii kulumaan muutama päivä ennen kuin kerron tästä teille. Olen nimittäin tässä jo jonkin aikaa järjestellyt omaan tulevaisuuteeni liittyviä asioita” sanoi Annika minulle ja Annalle.

”Mitä sä oot järjestellyt?” kysyin, vaikka katseeni pysyi visusti telkkarissa ja Salatuissa Simselämissä.

”Mä olen löytänyt asunnon Bridgeportista, näyttelijöiden luvatusta suurkaupungista. Mun tarkoitus olis muuttaa sinne mahdollisimman pian ja alkaa etsimään näyttelijän töitä. Aluksi mulle riittäis jonkinlaiset mainoksetkin vain, kunhan pääsisin tekemään töitä, josta oon aina haaveillut” Annika jatkoi.




”Itseasias nyt, kun Annika avasit suusi, olen mäkin tehnyt jo alustavia järjestelyjä mun tulevaisuuden varalle..Oon sitä mieltä, että unelmia on hyvä yrittää tavoitella, niin mäkin aion. Oon nimittäin löytänyt tontin Appaloosa Plainssista, joka on tunnettu hevospitäjä. Mä aion rakennuttaa pienen talon ja sinne myös hevostallin. Haluaisin hevostenhoidon olevan koko päiväistä työtä ja ansaitakin sillä” sanoi puolestaan Anna.

”Miten sä aattelit hevosilla ansaita rahaa? Nehän on varsinaisia rahasyöppöjä. Niiden ylläpito on hirveen kallista” kysyi Annika epäilevästi.

”Mä ajattelin alkaa kilpailemaan niiden kanssa. Kilpailussa pärjäämisestä saa tosi hyvin rahaa. Ja hevosten arvo nousee sitä myötä. Lisäksi ajattelin kasvattaa hevosia ja myydä varsoja niiden kasvettua” sanoi Anna itsevarmasti.

”Annan suunnitelmat vaikuttavat realistisilta. Sullahan on se sun kykykin, joten tuut varmasti pärjäämään ja toteuttamaan unelmasi. Koska ajattelit muuttaa?” kysyin Annalta.




”Jos sopii niin mielellään muutaman päivän päästä. Mun tarvitsee vain soittaa rakennusfirmalle, joka aloittaa taloni rakentamisen. Se vie muutaman päivän, sillä en aluksi tarvitse mitään suurta. Tulen aluksi toimeen säästöillä, jotka vanhempamme ovat laittaneet meidän jokaiselle tilille. Eihän mulla oo miestäkään vielä, joten tulen olemaan alkuun kiireinen monella rintamalla” sanoi Anna ja lähti kaksosten huoneeseen soittamaan tärkeää puhelua.

”Sinusta Annika minä olen vielä huolissani. Miten sinä olet suunnitellut tulevasi alkuun toimeen? Mitä jos et saakaan nopeasti näyttelijän töitä?” kysyin terävästi.

”Samalla tavalla kuin Annakin, sillä mulla on ne säästöt jäljellä, jotka vanhemmat meille säästi. Sitä paitsi aion asua vuokralla kerrostalossa, joka on aluksi ainakin aika halpaa. Yritän saada julkisuutta, jotta nimeni tulisi tutuksi. Ja tarpeen vaatiessa voin tehdä lisätienestiä maalaamillani tauluilla tai harjoittaa baarimestarin taitoja ja tehdä töitä osa-aikaisesti eri baareissa” sanoi Annika.

”Ja puuttuu multakin vielä se kumppanikin kuten Annaltakin, joten onhan tässä kaikkea mahdollista tiedossa. Pärjäätkö sä täällä isossa talossa, jos me muutetaan pois?” kysyi Annika sitten.

”Kyllä mä sisko rakas pärjään. Varmaan siksi mut valittiinkin perijäksi, että tulisin pärjäämään täällä. Voittehan te aina tulla käymään ja viestitellään ja lähetetään sähköpostia kuulumisista” sanoin sitten.

”Tehdään niin. Mä olen ainakin utelias tietämään, mitä sulle kuuluu ja miten sä täällä pärjäät” sanoi Annika ja halasi sitten minua.



Niin vierähti taas muutama päivä eteenpäin ja tuli kaksosten muuttopäivä. Halasin Annan kanssa ja teimme saman lupauksen, jonka olin tehnyt Annikan kanssa pari päivää aikaisemmin. Anna odotti pihalla taksia, joka nouti hänet ja vei hänet aina Appaloosa Plainssiin asti.


Hetkeä myöhemmin myös Annika meni pihalle odottamaan taksiaan. Pyysin Annikaa lähettämään tekstaria, kun hän olisi päässyt perille ja lähettäisi kuvan asunnostaan. Niin sitten jäin yksin asumaan tähän lapsuuden kotiini.



”Miltä susta nyt on tuntunut, kun oot saanut asua ihan yksin? Eihän noista sun menetyksistäkään oo kulunut hirveen pitkää aikaa” kysyi Kanervo.

”Ihan kivaa se on ollut. Oon kehittynyt ruuanlaitossa ja oon pystynyt keskittymään hyvin kirjoittamiseen. Sain juuri toisen kirjan valmiiksi ja siitä povataan suurta myyntimenestystä” sanoin innoissani.
”Mutta on musta tuntunut vähän yksinäiseltäkin. Siksi halusinkin jutella jonkun kanssa ja sä tunnuit turvalliselta vaihtoehdolta. Meillä luisti juttu hyvin silloin kesäriehassa ja rannalla” sanoin sitten.




”Luistihan meillä juttu hyvin silloin yhtenä iltanakin, kun oltiin Ryminässä. Mä en oo saanu sua sen jälkeen mielestäni” sanoi Kanervo minulle hymyillen.

Tunsin itseni hieman nolostuneeksi ja painoin pääni alas ja peitin kädellä kasvoni.

”Mikä sulle nyt tuli? Sanoinko jotain väärin?” sanoi Kanervo pelästyen.

”Mua nolottaa, sillä mä en muista sen illan lopusta mitään. Löysin jättämäsi lapun työpöydältäni herättyäni seuraavana aamuna. Ilmeisesti join liikaa sinä iltana, sillä mua jännitti hirveesti olla sun seurassa” sanoin nolona.
”Älä nyt pelästy. Oon miettiny tätä, miten tän kertoisin, mutta en oo löytänyt oikeeta tapaa. Niinpä mä en kiertele. Tein kaksi viikkoa siitä illasta testin, joka osoittautui positiiviseksi. Viimeisten kahden viikon aikana on tapahtunut paljon, kuten jo tiedät, niin siksi en aikaisemmin ole pystynyt kertomaan tätä sulle” jatkoin kasvot yhä alhaalla pitäen, sillä pelkäsin Kanervon reaktiota.




”Hetkinen nyt vähän.. Tarkoitatko, että sä olet raskaana?” kysyi Kanervo pelästyen ja ihmeissään.

”No se on mulle vähän epäselvää. Voitko sä kertoa, mitä sinä iltana oikein tapahtui? Mulla on viimeiset muistikuvat Ryminästä” sanoin ja katsoin Kanervoa silmiin.

”No hyvä on, mä kerron, sillä sun täytyy tää kuitenkin tietää” sanoi Kanervo hieman apeasti.



Ryminästä menimme luoksesi jatkoille. Riisuimme vaatteemme lähes kaikki pois ja hyväilimme toisiamme. Olit kuin kehräävä kissa, joka halusi koko ajan lisää huomiota. Katselimme toisiamme silmiin ja koskettelimme toisiamme.


Olisin voinut hukkua tuijottaessani syvälle violetteihin silmiisi. Tunnelma kuumeni pikkuhiljaa ja minut valtasi valtavan himon tunne. Halusin sinua sinä iltana enemmän kuin mitään muuta. Takaraivossani kuitenkin pieni ääni yritti varoittaa minua liian nopeasta etenemisestä. Se ääni kuului tuskin minun kuuroille korvilleni, kun koskettelin ja suutelin sinua koko ajan vain intohimoisemmin.


Jatkoimme toistemme hyväilyä ja kuiskailin korvaasi helliä sanoja ja yritin varmistaa, että varmasti halusit sitä yhtä paljon kuin minäkin. Sanoit olevasi varma asiasta.


Osoituksena siitä villiinnyit ja kipusit päälleni. Suutelit intohimoisesti minua ja annoimme lopulta tunteillemme vallan välittämättä nopeasta etenemisestä.


Se yö oli intohimoa täynnä. Sinä yönä olin onnellisempi kuin koskaan aikaisemmin ja halusin osoittaa sen sinulle kaikella sillä läheisyydellä, jonka pystyin antamaan. Nautimme yhdessä toisistamme sinä yönä. Lopulta nukahdit onnellisena kainalooni.


Kännykkäni herätti minut aamulla kuuden aikaan. Olisin halunnut jäädä viereesi nukkumaan, mutta minulla oli ravintolassa aamuvuoro.


Haikeana nousin ylös ja puin edellisen illan vaatteet päälleni. Katsoin, kuinka nukuit sikeästi, enkä viitsinyt herättää sinua.

 Niinpä päätin jättää sinulle viestin työpöydällesi, josta varmasti löytäisit sen. Sitten lähdinkin luotasi suoraan töihin ja olen viime aikoina tehnyt ahkerasti töitä ja odottanut soittoasi. Kunnes tänään soitit ja minulla oli onneksi vapaapäivä.


”No nyt sä tiedät. Mutta miten sä voit olla raskaana? Me ei käytetty kumia, koska oletin, että kaikki nuoret ja kauniit naiset käyttävät nykyään pillereitä” sanoi Kanervo miettiväisenä.



”Ehkä ei kannata olettaa sellaista. Mä en nimittäin käytä vielä pillereitä, sillä ne kuuluvat mielestäni vakituiseen parisuhteeseen, eikä meidän juttua vielä voi oikein kutsua sellaiseksi. Mua harmittaa nyt, sillä oisin halunnut muistaa ekan kertani.. Ja näköjään siitä voi tulla raskaaksi, sillä menkkani eivät ole vieläkään alkaneet ja kertomasi perusteella testi ei näytä väärin.. Mitäs me nyt tehdään? Meille näyttää olevan vauva tulossa” kysyin sitten Kanervolta.

”Jospa me mentäis sitä miettimään tuonne yläkertaan. Siellä on mukavat sohvat ja saamme olla siellä rauhassa. Täällä on sen verran paljon porukkaa” sanoi Kanervo ja nousi pöydästä.



Kävelimme yläkertaan hiljaisuuden vallitessa. Mietin kuumeisesti, mihin tulokseen päätyisimme.



Istuimme sohvalle ja tuijotimme toisiamme silmiin. Lopulta Kanervo avasi ensimmäisenä suunsa.

”Aiotko sä pitää tuon vauvan?” kysyi Kanervo.

”Aion pitää, vaikka aloittelenkin vasta kirjailijan uraani. Kirjoittamisen hyviä puolia onkin, kun voi itse päättää, koska kirjoittaa. Alkuun luulisin pystyväni kirjoittamaan silloin, kun lapsi nukkuu päiväunia ja tiukan paikan tullen voin aina hankkia lastenhoitajan hoitamaan lasta” sanoin itsevarmasti.




”Et sä mitään lastenhoitajaa tule tarvitsemaan, sillä töistä päästyäni mä voin leikkiä lapsen kanssa, jos vaan niin haluat” sanoi Kanervo hymyillen.

”Mitä sä oikeen tarkoitat?” kysyin ihmeissäni.

”Tarkoitan sitä, että olen valmis olemaan isä lapsellesi ja huolehtimaan siitä tasapuolisesti. Onhan se puoliksi munkin verta” sanoi Kanervo ja katsoi minua hymyillen.




”Tulihan tää kieltämättä vähän yllätyksenä, sillä alkuperäisen suunnitelman mukaan meidän piti edetä rauhallisesti. Kohtalo näköjään päätti toisin. Mun täytyy kyllä tunnustaa, että sinä yönä, kun rakastelimme ensimmäisen kerran, rakastuin suhun ihan vietävästi ja olen valmis sitoutumaan, kunhan se olet sinä, johon sitoudun” sanoi Kanervo hellästi.

”Niin sitoutuisit minuun ja vauvaan.. Olisitko valmis muuttamaan luokseni? Voitais tutustua toisiimme rauhassa toisiimme ennen kuin vauva syntyy” sanoin Kanervolle ja mietin, mitä hän vastaisi ehdotukseeni.

”Mä voin muuttaa luoksesi asumaan, vaikka heti, kun lähdemme täältä kahvilasta. Voin töiden jälkeen käydä hakemassa tavarani vanhasta asunnostani huomenna” sanoi Kanervo katsoen samalla minua suoraan silmiin.



Sitten Kanervo otti minut hellään syleilyynsä ja suuteli minua hellästi. Olin onnellinen, kun Kanervo ei ollutkaan niitä miehiä, jotka nostavat kytkintä, kun kuulevat, että pulla on uunissa. En uskaltanut puhua vielä rakkaudesta mitään, mutta ihastunut olin syvästi ja tuntui kuin jokaisen suudelmamme jälkeen tunteeni Kanervoa kohtaan vain kasvoivat.


Pussailimme ja koskettelimme toisiamme kahvilan sohvalla. Tässä maailmassa ei ollut kuin me kaksi. Tunsin syvää intohimoa Kanervoa kohtaan ja olin onnellinen, kun hän oli suostunut muuttamaan luokseni.



Kuhertelimme vielä hetken aikaa ja olin onnellisena Kanervon kainalossa. Samalla mietin kaikkia käytännön asioita.

”Meidän varmaan pitää vähän sisustaa meillä, jotta taloni tuntuisi sinunkin kodiltasi” sanoin onnellisena Kanervon kainalossa.
”Mietitään sitä sitten, enhän mä oo sun talon kaikkia huoneita vielä nähnytkään” sanoi Kanervo hellästi.
”Mitäs, jos mä antaisin talosta sinulle yksityisen esittelyn?” ehdotin pilke silmäkulmassa  Kanervolle.
”Lähdetäänkö saman tien?” sanoi Kanervo nauraen.

Nousimme sohvalta ja tilasimme taksin. Kävelimme pihalle ja pidimme toisiamme kädestä kiinni.



Onnellisina istuimme taksin takapenkille ja suukottelimme toisiamme. Matkasimme taksin kyydissä kohti yhteistä elämäämme, josta emme vielä tienneet, mitä kaikkea se olisi varallemme suunnitellut.














Näin päättyi tämä osa..Miten lähtee Aadan ja Kanervon suhde etenemään? Minkälaisia piirteitä hahmoista paljastuu, kun he tutustuvat toisiinsa paremmin? Tämä ja paljon muuta selviää tulevissa osissa ;)

Nyt teillä on myös valtaa vaikuttaa tarinan juoneen, sillä kysynkin teiltä seuraavaa:

Mihin kaupunkiin Vanamot seuraavaksi muuttavat
a) Appaloosa Plainssiin
b) Sunlit Tidesiin
c) Lucky Palmsiin
d) Starlight Shoresiin
e) Aurora Skiessiin

Kommenttejanne otetaan innolla vastaan ;) Erityisesti minua kiinnostaa, mistä jutuista piditte ja mitä tykkäätte kuvista…

47 kommenttia:

  1. Taas aivan mahtava osa! Aada ja Kanervo on söpöjääää <3 Onneks se Kanervo suhtautu tohon raskauteen hyvin. Mutta voi, Justin, Alina ja Muru lähtivät :( No, nyt niillä on hyvä olla. Kuvat oli ihania! Millon muuten teet extraa Joonatanista ja Marjukasta? Ja ois tietty kiva jos tulis myös kaksosista extraa. Tuo viimenen ois b) Sunlit Tides , koska semmosia legacyjä ei (vissiin?) oo missä ne asuit Sunlit Tidesissä. Se on muutenki nätti rantakaupunki. :) Ehkä paras kohta oli tuo kun Aada kertoo raskaudesta ja Kanervo suhtautuu niin hyvin. :)Aaaaaaawwwwwws nuo Aada ja Kanervo! Mutta on se jännää miten yhestä kahvilatapaamisesta saa näin pitkän osan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset aivan mahtavasta kommentista! :) Kanervo suhtautui raskauteen aika hyvin, mikä kertoo, että se oikeasti tykkää ja välittää Aadasta :) Kiva, kun tykkäsit kuvista..Extrojen teko on mulla tässä työn alla..Ajattelin kuvata vielä yhden osan tällä varsinaisella tarinatallennuksella ja sitten keskittyisin hetkeksi extran tekoon(mulla on kolme tallennusta sitä varten tulossa ja extroissa olis tarkotus käsitellä sekä Joonatania että Marjukkaa sekä kaksosia siinä samalla, tai voihan käydä että kuvaan yhden extran Joonatanista ja Marjukasta ja yhden extran puoliksi kaksosista katsotaan, miten innostun kuvailemaan niitä tallennuksia pelatessa).. Tuo b on hyvä vastaus, mutta itseasiassa sellaisella sivustolla kuin "Satiini" on lc/valmisperhehaaste, joka sijoittuu juuri tuonne Sunlit Tidesiin(Jadeleine kirjoittaa sitä, hänen tarina sivuilleen pääsee tuon linkin kautta Jaden Pelihetki kohdasta tarinat).. Ja osaa suunnitellessa huomasin, että tahdoin sen juurikin menevän näin, että Aada kertoilee tapahtumistaan kahvilatapaamisessa..Aina ei siis tarvitse tehdä mitään sirkustemppuja kun osaa suunnittelee(räpsiä kuvia, käyttää välillä harkitusti poseplayeriä ja kuvanmuokkausohjelma on aika hyvä olla) :D Seuraavassa osassa seurataan syksyn tapahtumia ja paikkoja taitaa olla ainakin kolme, mikäli menen suunnitelmien mukaan :D

      Poista
  2. Ihana osa taas.
    sitten si ekysely mä vastaan että e

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kivasta kommentista! :) Otan äänesi huomioon :) En oo itseasias vielä testannut tuota e-vaihtoehtoa käytännössä, kuinka toimii.. :D Ois mulla ollu Monte Vistakin ja nuo muut storen kaupungit, mutta en ole niitä oikein vielä ajatellut tarinan kannalta kuinka ne sopisivat siihen..Päätin nyt antaa lukijoiden valita kaupungin, etten muuten noudattaisi suunnitelmia orjallisesti vaan katson mihin päin vien juonta kaupungin valinnan mukaan..Tää tapa pitää myös mun mielenkiinnon yllä tarinaa kohtaan.. :D

      Poista
  3. Vastaukset
    1. Kiitokset kyselyyn vastaamisesta! :) Sunlit Tides näköjään on tällä hetkellä johdossa :D

      Poista
  4. ihana osa♥juu oon salalukia kai,vastaus b:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kommentista! :D Kiva kuulla teistä salalukijoistakin, näin äänenne otetaan huomioon, kun jaksatte vastata ja kommentoida :D Ja taas ääni Sunlit Tidesille ;)

      Poista
  5. Vastaukset
    1. Kiitokset kommentista! :) Äänesi otetaan huomioon :) Aloin just merkkaamaan ylös, että näen miten nuo äänet jakaantuu...

      Poista
  6. Meninpä tänään sitten normaalisti Radolaan ja vilkasin tarinatopaa, ja kas kummaa, siellähän se Nelskuttimen osasta olikin! Mitäpä sitten, heti klikkailemaan itseni Vanamoihin :D

    Hyvä osa ja tuo kahvilatapaaminen oli tosi aidosti lavastettu! Kuvat olit onnistunut hyvin muokkaamaan (sanojesi mukaisesti, eipä se kyllä hankalaa olekaan, kunhan nyt vain laittaa esim. picmonkeyssa sen mustavalkoisen jutun kuvaan). Onpa hyvä, että Aada on päässyt kirjailijan urallaan hyvin alkuun ja kirjoittaa jo toista kirjaa. Onneksi Alina ja Justin jättivät jonkun verran rahaa tyttöjen tileille. Pääsivät Anna ja Annikakin muuttamaan omilleen, joka oli jo helpotus. Taloon tarvitaan tilaa vauvalle!

    Kanervo on tosi komea ja hyvin on Aadan ja Kanervon juttu lähtenyt käyntiin. Ainoa "mutta" on nyt se, miten nopeasti suhde eteni; se eteni hieman samanlaisesti kuin Alinalla ja Justinilla, humalassa. Vauva oli molemmilla kerroilla vahinko, niin sanotusti. Joten olisi kiva, jos ensi perijä saisi vauvan "tahallaan", eli se olisi suunniteltu teko! :D

    Minä annan ääneni... *rumpujen pärinää* e-vaihtoehdolle! Enpä ole hirveästi Aurora Skiessistä nähnyt kuvia, ja siitä olisi kiva saada lisää tietoa (ja kuvia!). Varsinkin ne värikkäät talot ja ihanat simit. Joten, annan ääneni Aurora Skiessille, vaikka Sunlit Tides onkin johdossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset aivan mahtavasta kommentista! :) Mulla on tapana käydä siellä tarinapuolella radolassa aina ilmoittamassa uudesta osasta, joten viimeistään sieltä näkee, onko uusi osa tullut..Radola on näin simiä pelaavana aivan unelma paikka, kun sieltä saa usein vinkkejä ja apua omiinkin omgelmiin pelin kanssa, joita aina välillä tulee..
      Tuo kahvila oli aika helppo toteuttaa, kun se tuli yliopiston mukana :D Vähän muutin vain sisustusta (eli ei sitä hirveästi tarvitse aina lavastella) :) Aada on jo urallaan vauhdissa, mutta on uran matkaan jo yksi floppikin vissiin mahtunut.. Tuon säästöidean pidin myös siskoksilla, koska Joonatanin muuttaessa pois hän puhui vanhemmiltaan saaduista säästöistä, joten olisi ollut epäreilua jos siskot eivät olisi sitä myös saaneet :) Vähän nopeasti tuo Aadan ja Kanervon suhde eteni, mutta itse haluin jo pikkuhiljaa uutta ohjailtavaa peliin, toinen mikä laittaa vauhtia rattaisiin on simien ikääntyminen(ei mene kauan kun Aada on jo aikuinen)..Tuossa kohtaa olet kritiikissäsi väärässä, jossa sanoit että Alinan ja Justinin lapsi sai alkunsa humalassa..Annoin olettaa niin, mutta testi jonka Alina teki oli negatiivinen(jonka hän kätki naapurin roskakoriin) ja osassa 4 Justin ja Alina alkoivat hankkia lasta ihan "tahallaan", Aadan ja Kanervon lapsi on nyt se yllätys eli vahinko :) Tää äänestys puolestaan menee mielenkiintoiseksi..Aurora Skies on yhden vajaa tasapeli Sunlit Tidesin kanssa.. Mun nimittäin täytyy testailla Aurora Skiessia ennen kuin laitan Vanamot sinne mikäli se voittaa äänestyksen :D

      Poista
  7. Valitsen Vaihtoehdon e) Minäkin haluan päästä näkemään Aurora Skiessin ympäristöä :D
    Ihana osa kaikin puolin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! :) Tää menee jännäksi tää äänestys :D Mä en viitsinyt laittaa äänestykseen kaikkia kaupunkeja mitä mulla on, koska mulla on joidenkin varalle jo suunnitelmia..Myös noista kaupungeista muutamissa olen suunnitellut juonikuvioita valmiiksi, joten ihan mielenkiintoista tulee olemaan, että jos joku niistä valitaan, mihin on suunnitelmat valmiina, kuinka tarinan juoni jatkuu..Niihin mihin en ole suunnitellut juonta voi olla, että tulen taas jossain vaiheessa pitämään hetken, jolloin mietin, mitä tarinassa voisi tapahtua :D

      Poista
  8. Kiva idea palata välillä kesken osan takaumakerronnalla aiemmin tapahtuneisiin tilanteisiin. .-) En aluksi vain tajunnut, mikä takaumakerrontaa oli, sillä sivupohjan mukana normikuviinkin tuli pienet kehykset, mutta myöhemmin tajusin. .-D Aada-raukka on joutunut kokemaan paljon menetyksiä lyhyen ajan sisällä. .-( Kun kuolleita mainittiin olleen kolme, luulin niiden killsuperssien olleen asialla, sillä en muistanut vanhaa Muru-kisua ollenkaan! Vanhukset sitten menehtyivät, ikävä tulee heitä. .-/ Onneksi Kanervo toimi hyvänä kuuntelijana. .-) Aada sai myös kerrottua raskaudestaan. Hyvä, että mies suhtautui asiaan hyvin ja on valmis osallistumaan lapsensa kasvatukseen. .-) Toivottavasti pari nyt ehtii tutustua toisiinsa ja Aadan tunteet muuttuvat ihastuksesta rakkaudeksi. .-) Tykkäsin taksikuvan viimeisestä lauseesta, tosi kivasti sanottu! Äänestyksestä en oikein osaa sanoa, itselläni on noista vain tuo Appaloosa-naapurusto, joten kaikki olisivat uusia nähtävyyksiä minulle. .-D Jäänpä taas uutta osaa innolla odottelemaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset aivan mahtavasta kommentista! :D Tykkäsin itsekin tuosta takaumaideasta, sillä aloin miettimään, mikä tuntuisi luonnollisimmalta tavalta Aadan näkökulmasta kertoa vanhempien menetyksestä, joten tuo takaumaidea tuntui luonnollisimmalta ja aika helpolta toteuttaa :D Tuo on totta, että nyt sivupohjan mukana kuviin tulee kehykset(josta muuten tykkään kovasti), mutta suurin osa kuvista oli mustavalkoisia ja sitten käytin sellaista häivytä reunat kehystä ja Aadan ja Kanervon hetkissä käytin pyöristystä, joten jotenkin ne sieltä varmaan erottuvat joukosta..Siksi en halunnutkaan laittaa aina kertojan vaihtumisesta, koska se jotenkin pilaa tunnelman.. Vähän tulee itsekin ikävä tarinan kantahahmoa, mutta on toisaalta kiva saada tarinaan uutta verta, joka vaikuttaa kummasti tarinan pelaamisen motivaatioon.. Kanervo oli kyllä loistava kuuntelija :D Aadakin sai kerrottua raskaudestaan, mutta eipä vielä noituudestaan ;) Aada vaikuttaa vähän aralta etenemään parisuhteessa, joten on mielenkiintoista nähdä mihin suuntaan Aadan tunteet muuttuvat.. Tää on mielenkiintoista nähdä, mihin suuntaan tarina menee, sillä lukijat saattavat vaikuttaa tarinan juoneen enemmän tietämättään riippuen siitä, mikä kaupunki tulee valituksi :D Olin alunperin päättänyt jo kaupungin valmiiksi, kunnes yhtenä iltana sain idean, että annanpas lukijoiden päättää asian.. :D

      Poista
  9. Ihana osa! Itse olen täysi aloittelija lc:n kirjoittamisessa ja kun tulen katsomaan sinun lc:täsi niin pieni kateuden pisto tulee aina! Ihanaa miten hyvin Kanervo otti vastaan Aaadan raskauden. Ne on kyllä söpöjä yhdessä! Voih! Miksi kaikkien piti kuolla!? No nyt tulee pientä kritiikkiä (anteeksi) : ihmettelin vähän, että miten Justin voi olla 99-vuotias tai Alina 104-vuotias kun ei Aadakaan kovin iäkäs vielä ole?
    Toi kahvila kohtaus oli niin ihana! Ootko ladannu sen jostain? Olen ehdottomasti sitä mieltä, että oli vain hyvä kun Aadan ja Kanervonn suhde lähtini nopeasti ns. virallisemmaksi.
    Tuosta kaupungista äänestän Sunlit Tidesiä. Itse en ole tutustunut siihen kaupunkiin juuri ollenkaan ja muutenkin rakastan tuollaisia trooppisia saaria.
    Odotan innolla uutta osaa ja toivon, että kävisit vilkaisemmassa oman lc:ni uutta osaa myös :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! :) Olen otettu kehuistasi, sillä itsellä juurikin tuo teksti on se, jota viilailen kuntoon tarkasti, kunnes olen siihen tyytyväinen(jos mulla ei ole fiilistä kirjoittaa, niin silloin en myöskään pakolla kirjoita ja käytän aina yleensä jotain taustamusiikkia).. Söpöjä ovat yhdessä nuo Aada ja Kanervo :) On kiva nähdä itsekin miten heidän suhteensa muuttuu matkan varrella :) Nuo kaikki kolme hahmoa, jotka kuolivat, kuolivat oikeasti muutaman päivän välein.. Käytin noissa kuolleiden vuosissa tahallaan juuri vuosia ilmaistakseni kuinka monta simipäivää he elivät oikeasti, mutta toisaalta juu hassulta kuulostaa kun vertaa Aadan ikään :) Oon yrittänyt tarinassa välttää iästä puhumista, koska siitä ei saa realistista tekemälläkään, taidan tästä eteenpäinkin välttää, koska se tahtomattaankin aiheuttaa ristiriitoja tarinaan :) Kahvila tuli yliopistoelämää lisärin mukana(kopioin sen tontin yliopistokaupungista tonttivarastoon kaupunginmuokkauksessa) eli en ole ladannut sitä mistään :) Tuo suhteen viralliseksi eteneminen nopeasti oli mielestäni hyvä ratkaisu..Mulla tuppaa nimittäin tuo miehenmetsästys pelissä aina epäonnistumaan, joten en halunnut Aadan alkavan tässä sukupolvessa vielä etsimään miestä vaikeimman kautta..Sunlit Tides johtaa tällä hetkellä äänissä ja täytyy myöntää, että on siinä maailmassa kieltämättä puolensa, jos ajattelee, mitä uusia juttuja tulee kesällä ilmestyvän lisärin mukana, niitä kun voisi hyödyntää Sunlit Tidesissä varmaan aika hyvinkin :D Mä koitan käydä lukemassa ja kommentoimassa myös sun tarinaa, mulla jäi niitä vähän jonoon, kun keskityin pelaamiseen ja kirjojen lukemiseen :D

      Poista
  10. Ihana osa! :3 Voi että kun ovat kyllä syötävän suloinen pari! <3 Nopeaa toimintaa simeiltä mutta niinhän niillä aina menee : D Ja toisaalta mun mielestä hyvä ettet jäänyt junnaamaan tossa alkusuhteessa :) En malta odottaa kuinka söpöjä lapsia nuo kaksi saavat aikaan.. : > Ja mä en tiedä noista lisäkaupungeista mitään kun mulla niitä valitettavasti itelläni ei vielä oikee oo mitään mut äänestän a:ta, Appaloosa Plainssia - koska se kuulostaa hauskalta nimeltä : DD
    Ja jos rohkenisin vielä kysyä, että mistä on tuo iPhone? :3 Oon koittanu sitä laiskasti joskus metsästää ja nyt törmäsin siihen täällä joten.. Kiitos jos kerrot :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset mahtavasta kommentista! :) Simeillä juu tunnetusti tuppaa olemaan nopeeta toimintaa, mutta turha sitä on jäädä junnaamaankaan paikoilleen pitkäksi aikaa, koska ikääntyyhän simitkin :D Mäkin odotan innolla jo parin lapsia ja sitä, että Aada alkaa pyöristymään :) Appaloosa Plains ei ole vielä hirveästi ääniä kahminut, mutta se tuli lemmikkien mukana ja on aika ideaali kaupunki lemmikkien pitoon, joten mikäli Appaloosa Plain valittaisiin tulisi tarinaan melko varmasti hevoset mukaan :) Hetken mietin, mistä tuo iPhone on, mutta muistin sitten.. Laitan tähän loppuun linkin, jota kautta pääset lataamaan sen, mutta jätän sen siihen kohtaan missä on muitakin kivoja juttuja ja kannattaa tarkkaan sivulta katsoa, mistä löydät tuon iPhonen pelistä, se kun ei tainnut olla ihan mikään normaali paikka :) http://www.freshprincecreations.com/decorpgts3.htm

      Poista
  11. Voi surkeiden huippu. Alina ja Justin sitten kuukahtivat. Ja ihana Murunen. Muistan aina pikkuisen Murun, varsinkin sen laserleikin. Aika iäkkäiksihän vanhukset elivätkin.

    Onneksi Kanervo otti tyynesti suuren uutisen vastaan ja keräsi kimpsut ja kampsut mukaan. Toivottavasti parin yhteiselo sujuu hyvin. Vauvasta tulee varmasti oikein suloinen pakkaus noilla geeneillä.
    Tykkäsin osastasi taas hirmuisesti, niin kuin aina.

    Kyselyyn en osaa vastata kun ei mulla ole hajuakaan millaisia noi kaupungit lieneekään. Mulle käy mikä vaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! :D Alina ja Justin kuukahtivat(oli itseasiassa jo aikakin, tosin Alina yllätti ja eli pitempään mitä Justin, vaikka Alina ei saavuttanut uratoivettaan kuten Justin, joka kolmosessa pidentää vanhuusikää, liekö sitten noituus vaikuttanut Alinan pitkään ikään) ja niitä kuvia sekä odottaen ja haikeudella kuvasin(muistan kuinka avomiehelle totesin pelatessani, että mä odotan, että nuo vanhukset kupsahtaa pois ennen ei lenkille koirien kanssa lähdetty)..Tuo laserleikki on hauska, kun se on simssissä laitettu kissoille, sillä olisi sen koirillekin voinut laittaa(meidän nuorempi koira etsii varmaan vartin lasertäplää leikin jo loputtuakin)..Mielenkiinnolla nähdään, miten parin yhteiselo lähtee liikkeelle..Maltan itsekin jo tuskin odottaa, miltä vauva tulee näyttämään(mutta ei vielä) :D Kiva, kun tykkäsit osasta..Saapi nähdä mikä kaupunki noista tulee valituksi :D

      Poista
  12. Ihana osa! Toivottavasti Aadan ja Kanervon yhteiselo alkaa luistamaan ;) Naapurustoista valitsisin ehkä mieluiten Lucky Palmsin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kivasta kommentista! :) Kiva, kun tykkäsit osasta :) Saapi nähdä,mitä Kanervon ja Aadan välillä tapahtuu..Alkaako yhteiselo sopisasti vai tuleeko eripuraa käytännön asioista, se jääpi nähtäväksi ;) Lucky Palmsilla olen pelannut vähän, mutta siellä on ihanat maisemat, vaikka se vähän hellekaupunki on(kuivaa ja karua) :)

      Poista
  13. Aaada ja Kanervo on söötti pari ^^ MISTÄ LÖYDÄT AINA NOITA KOMEITA SIM MIEHIÄ !! Äänestän Lucky Palmsin seuraavaksi kaupungiksi. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kivasta kommentista! :) Söötti pari nuo kaksi kyllä ovat, mitäpä sitä kieltelemään :) Mä tossa pelissä kiinnitän simien ollessa jo lapsia, että minkänäköisiä suht saman ikäisiä kavereita niille tulee ja varsinkin kun menevät tanssiaisiin ja alkavat siellä seurustelemaan, että minkänäköisiä kumppanit ovat(jos spoilaan vähän niin Annikan ja Annan tanssikumppanit hävisivät heidän kaveriluettelosta heidän kasvettuaan, joten siksi heillä ei kumppaneita ollut muuton koittaessa) ja kannattaako niitä yrittää tavoitella nuorena aikuisena :) Kaupungin yhteisötonteilta (esim kuntosaleilta voi bongata myös sööttejä mies simejä, joskus myös baareista)bongaa usein sööttejä mies simejä, kunhan pitää silmät auki ;) Lucky Palms on kiva kaupunki, sen mukana taisi tulla se toivomuskaivo jos en väärin muista :)

      Poista
  14. Kiva osa :) Äänestän b:tä. Toivottavasti tämä tarina jatkuu vielä pitkään! (Koska tiedän pari hyvää lc:tä, jotka loppuivat kesken esim. jonkun bugin takia.) Itsekin ajattelin aloittaa lc:n, mutta se sijoittuu Champs Les Simssiin (kirjoitinkohan tuon nimen oikein?)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! Kiva saada uusi lukija(huomasin, ettei tällä nimellä oltu aikaisemmin kommentoitu)! :) Otan äänesi huomioon, Sunlit Tides itseasiassa johtaa äänestystä tällä hetkellä :) Pyrin, että tämä tarina jatkuu pitkään ja toivon pääseväni joskus vielä kymmenenteen sukupolveen asti..Itselläni on ollut myös bugeja, mutta ne eivät ole olleet ylitsepääsemättömiä(olen aika moiseksi simsnörtiksi oppinut pelin ongelmien myötä ja netissä on paikkoja josta voi käydä kysymässä apuja, jos tulee suurempi ongelma)..Sims 3 kun todellakaan ei ole bugiton peli(mulla on käytössä modi, joka pitää monet bugit loitolla)..Minulla on joskus myös ollut tuo kaupunki, mutta poistin sen, kun sillä ei sitten tultu pelattua niin paljoa :)

      Poista
  15. Siis olen jo aloittanut, mutta en ole sanut vielää edes ensimmäistä osaa valmiiksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ilmoittele toki, kun olet saanut ekan osan julkaistuksi, jos aiot sen blogissa julkaista.. :) Mulla on paljon tarinoita tuolla listalla ja välillä tarinoita jää jonoksi asti, kun ei meinaa ehtiä pelaamisen ohella lukea tarinoita, niin ei kannata huolestua, jos en heti ole ehtinyt käydä kommaamassa :D

      Poista
  16. Tää on tosi kiva lc, mutta noi sänky kohtaukset menee ainakin mun makuun hieman liian pervoksi :( Muuten kaikki kuvat ja teksti on hyvää :) Toivottavasti uusi luku tulisi pian ja äänestän Aurora Skiessiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kommentistasi! :D Olen pahoillani jos nuo intiimit kohtaukset menevät mielestäsi liian pervoiksi..LC:n haastavin puoli onkin siinä, kun lukijat ovat ikähaarukassa noin 10 vuotiaista ihan aikuisiin asti ja pyrin siihen, että jokaiselle olisi jotakin ja suht hyvän maun rajoissa(lukeminen jää kuitenkin lukijan omalle vastuulle loppupeleissä)..Kiva, kun tykkäsit osasta muuten..Yritän kohta mennä pelaamaan, jotta saisin uuden luvun ulos pian ja otan äänesi huomioon(Sunlit Tides taitaa hitusen johtaa, tiukka kamppailu tulee Sunlit Tidesin ja Aurora Skiessin välille) :D

      Poista
  17. Moikka! Tosi kiva osa taas :) Vähän erilainen kuin aikaisemmat, takaumat olivat mielestäni hyvin onnistuneet. Tämä osa jotenkin erottui muiden joukosta hyvällä tavalla :) Ja taitaa tuo Kanervo kuitenkin olla ihan kunnollinen, vaikka alussa vähän epäilinkin ;)

    Naapurustoista tunnen ainoastaan kaksi, Appaloosa Plainsin ja Starlight Shoresin. Mutta päätin kuitenkin äänestää vaihtoehtoa e) Aurora Skiess. Linkitin muuten Vanamot omalle sivulleni Ellefsoneihin, ja paljon kiitoksia kommentistasi siellä.

    -ambrosia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! :D Kiva, kuulla, että takaumakohtaukset on hyvin onnistuneet..Päätin kokeilla jotain erilaista ja mietin pitkään, miten saisin järkevästi kerrottua Aadan näkökulmasta vanhempien poismenosta ja sitten keksinkin tuon takauma-idean, joka oli suht helppo toteuttaa, koska olin jo muutenkin suunnitellut Kanervon kertovan Ryminäillan tapahtumasti takauma muodossa..Kanervo vaikuttaa kunnolliselta tyypiltä ja huomasin tänään pelatessani Vanamoilla, että sillä hahmolla on koko ajan vaan kivempi pelata..Tuli mieleen tosta osan erottumisesta, että ehkä siinä näkyy taas jotain kehitystä :) Äänesi johdosta tällä hetkellä tilanne on tasapeli Sunlit Tidesin ja Aurora Skiessin välillä :) Jännäksi menee :) Kiitokset linkityksestä ja tule vaan tänne ilmoittelemaan, kun uusi osa tulee Ellefsoneihin :D

      Poista
  18. Aurora Skiess, koska haluan nähä millainen se on, koska se on ainut mitä mulla ei ole :''))

    + se vaikuttaa kivalta kaupungilta.


    Osa oli muuten tosi hyvä! En ollut huomannut sitä, oli tosi hyvä kun kävit asiasta mulle sanomassa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kivasta kommentista! :) Äänesi johdosta Aurora Skies johtaa yhdellä äänellä Sunlit Tidesistä :) Mä en sitten haluu tehdä itse päätöstä kaupungin valinnan suhteen..Jos selkeää voittajaa ei tule, niin järjestän uuden äänestyksen seuraavan osan lopussa..Eli lukijat, ratkaiskaa te tämä äänestys :D Kiva, kun tykkäsit osasta :) Ajattelin, kun en ollut huomannut kommenttiasi aikaisemmin(tästä tunnistan vakkarilukijat), että oletko mahtanut huomata osan tuloa taikka sitten ollut kiireinen pelin ja siviilielämän kanssa, niin päätin käydä siitä sanomassa sun sivuilla :)

      Poista
  19. Oi voi, nyt on täällä kyllä myytyä tyttöä tolle Kanervolle :3 Ja anteeksi, et on taas tää kommentointi jäänyt.....:c
    Tosi upeeta tarinan kulkua, ah, ei voi kuin ihailla! Oon niin kade ku sun peli toimii...): HALUUN KIRJOTTAA!!!!!
    Upeeta juonenkulkua, ihana toi edellinenkin osa. Aada on kyllä löytänyt aika moisen kultaisen jätkän itelleen ^^ Onneksi Kanervo otti raskauden noin hyvin! Ja on Aadan tukena, kun tuli noin suuret menetykset samaan kasaan :/ Nyt on sitten kantaäiti vain muistoissa :'( Tulee ikävä!
    Tykkäsin edellisessä osassa todella paljon niistä kuvista, joissa Aadalle selviää raskaus. Tosi hyvät poset ja näin (: Sit tässä osassa, aiiivan mielettömän ihania ne Kanervon kertomuskuvat <3 Ahhh, en voi olla pitämättä kaikista romanttisista jutuista!
    Tohon äänestykseen anna ensisijaisen ääneni e:lle, mut Sunlit Tideskin käy mulle mainiosti :D Ja muuten, tosi kiva tää uus ulkoasu sun blogilla! Otsikkokuvakin on tosi jees!
    Sori nyt tää tynkä kommentti, olis voinu kirjottaa pidempääkin kun en oo kommentoinu pitkään aikaan >.< Mua vaan jotenkin masentaa toi oma peli niin paljon et muidenkin tarinat on jääny vähemmälle :/
    Jatkoa odottelen! Ja yritän kommentoidakin! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset mahtavasta kommentista! :D Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai miten se nyt meni :) Mua harmittaa itseä kovin paljon, kun sun peli ei toimi, siksi oonkin ihmetelly suu pyöreänä missä siinä vika mahtaa olla(ja muuta keinoa Koretien pelastamiseksi en oo keksinyt, kuin poistaa ladatut pois ja katsoa toimiiko se sitten..Ennen ladattujen poistoa kannattaa yrittää perhe tallentaa varastoon tontteineen tai sitten kartan kautta hajoittaa liian iso perhe pienemmäksi ja laittaa varastoon ja katsoa toimiiko ne sen jälkeen)..Itsellä peli toimii muuten hyvin, mutta kamera tulee välillä pelin perässä kuvatessa joka on tosi ärsyttävää..Lisäksi koneeni ylikuumentuisi jo ennen tallennuksen auki saamista, jos minulla ei olisi jäähdytysalustaa(ihana keksintö).. :) Suuremmilta bugeilta olen välttynyt onneksi..
      Tuosta kirjottamisesta mäkin tykkään, vaikka sen kanssa välillä painiskelenkin, jotta olen siihen tyytyväinen.. Kanervo on kieltämättä aika suloinen ja hyvännäköinen(tykkään sen silmien väristä hirveästi, toivottavasti ne periytyvät)..Kantaäiti on nyt tosiaan muistoissa, muistan edelleen alkukesästä kuinka hahmoa suunnittelin ja sain Alinan pelillä aikaiseksi :) Poset joita käytin tuossa kohtaa, jossa Aadalle selviää raskaus käytin Traelian sick-poseja ja sitten tuo viimeinen on tuollainen surullinen istunta pose, jota en nyt muista mistä se on..Mulla oli tietty visio noista Kanervon kerronta kuvista, millaisiksi olisin ne muokannut, mutta en osannut, joten päädyin tuollaiseen ratkaisuun tällä kertaa.. :) Vaihtoehto e näyttää olevan nyt voittaja, taidan saada vaihtelua pelailuun urakalla, kun en ole kyseisellä maailmalla vielä yhtään pelannut :) Kiitokset ulkoasuun kohdistuneesta kommentista, itsekin olen nyt tyytyväinen blogin ulkoasuun kaikin puolin..Otsikkokuva muuttuu sitten taas jossain vaiheessa, mutta koska onkin sitten ihan toinen juttu :) Mä vähän arvelinkin, että toi oman pelin toimimattomuus saattoi vaikuttaa siihen, etteivät muiden tarinatkaan innostaneet, mutta kiva jos taas innostavat :) Olen saanut taas tarvittavat kuvat kuvattua(houkuttais kyl nyt pelata vähän pitemmällekin ehkä pelaankin vielä tällä viikolla), joten viimeistään ensi viikolla tai ensi viikonloppuna voipi osaa odotella :D

      Poista
  20. Mä olin siis toi salalukia(kommentoin nimellä Anonyymi)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva tietää! :) Jotenkin tykkään enemmän, kun ihmiset kommentoi omalla nimimerkillään (tulee samalla mielikuva siitä, ketkä lukee ja ketkä kuuluvat vakkarilukijoihin) :D

      Poista
  21. Aww! Olipa ihanan yltiöromanttinen osa, kyllähän tällasiakin tarvitaan välillä! ;) Ei menny kuitenkaan mitenkään äklösiirapiks, hyvin onnistuit pitään rajat hallussa. :)
    Ihanaa, että Kanervo suhtautui uutiseen niin hyvin. Nää kaks on yhdessä ihan älyttömän suloisia!
    Saa tosin nähdä, millaisia piirteitä niistä vielä paljastuukaan, kun ehtivät viettää toistensa seurassa vähän enemmän aikaa... Mutta ainakin toistaiseksi näyttävät sopivan täydellisesti yhteen!
    Sun tapa kertoa nuista menneistä oli ihan mahtava. Just sopivalla tavalla haikea ja surullinen, ja siihen tunteeseen pysty helposti samaistumaan. Aihe oli kamalan hirveän inhottava ja tosi suruinen, mutta teksti (ja kuvat) oli jotain mahtavaa.

    Ja seuraavaksi kaupungiksi ehdotan, hmm, vaikkapa Aurora Skiessiä! :)

    Yritän muuten raivata aikaa simsin kanssa taistelemiselle, jotta saisin ehkä kuvattua Flynneille seuraavaa osaa. Pelin bugimisen takia oon joutunut lyhentään seuraavaa osaa alkuperäsestä ideasta kamalasti, koska joudun ehkä asentamaan koko simsin uudestaan ja sitä varten mun täytyy päästä tarinassa tiettyyn kohtaan (mikä on ihan älyttömän vaikeeta, kun peli ei tunnu toimivan lähes ollenkaan...). Kiireitäkin mulla tuntuu olevan just nyt kamalasti, kun kesä jo lähestyy, mutta yritän kaikkeni löytää tällekin tulevalle tappelulle jostain aikaa!
    Sen verran voin todeta, että mun lc-perhe joutuu _taas_ muuttamaan uuteen kaupunkiin, kun tuo tän hetkinen on alkanu jotenkin kamalan bugiseksi. Ehkä on turvallisempaa asua jossain pelin omassa luomuksessa...

    Niin joo, ja sellasta piti kysymäni vielä, että Annikan hiukset mahtaa olla peräisin (eikös kaksosista oranssihiuksinen olekin se Annika... :D)? Näyttävät tosi kivoilta. :)

    -banssu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset mahtavasta kommentista Banssu! :D Ilahduin, kun huomasin kommettisi, yleensä oot ollu ekojen joukossa kommentoimassa, joten ilahduin kommenttisi näkemisestä(ja antamastasi äänestä, sillä en halunnut itse ratkaista tätä äänestystä) :D Olihan tää kieltämättä romanttinen osa ja lupaan, että näitä tulee vielä lisääkin :) Oon aivan otettu noista sun kehuista, hienoa että teksti oli noissa surullisissa kohdissa hyvää ja loivat oikean tunnelman(sitä mä sillä yritin hakea ja painiskelu tekstin kanssa ei näköjään ollut turhaa) :) Harmi, että sulla peli bugii paljon, uudelleenasennusprojekti on jotain hirveää ja pitkää pinnaa vaativaa ja siinä saa vierähtämään tunnin jos toisenkin :) Pelin omat luomukset ovat kyllä turvallinen valinta lc-perheen seuraavaksi kaupungiksi, koska niitä ainakin päivitetään sen verran usein, jolloin joitain bugejakin lähtee pois(ja yleensä uusia tulee tilalle) :)
      Annikan hiukset(juurikin se oranssihiuksinen kaksonen) ovat täältä : http://paint-stroke.blogspot.ca/2012/11/retexture-butterfly-060.html ..Koitan saada taas jatkoa parin viikon sisään(kuvat jo kuvattu, mutta houkuttais pelata vielä vähän lisää tarinaa eteenpäin ja osan otsikko on mietinnän alla,joten ilman otsikkoa en pysty aloittamaan tekstiä) :)

      Poista
  22. Ohh! Tämäkin osa oli aivan loistava! Oot niin hyvä kirjottamaan! :3
    Odotan jännittyneenä seuraavaa osaa, eniten sitä, minkälainen perhe Aadalle ja Kanervolle tulee :D
    Jatkoa odottelen! C:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset paljon ihanasta kommentista! :D Olen otettu kehuista, kiva jos tykkäät kirjoitustyylistäni :D Mäkin odotan jännittyneenä jo, että millainen perhe Aadalle ja Kanervolle tulee..Tarinassa ei kuitenkaan olla juonellisestikaan vielä niin pitkällä.. Olisitko vielä halunnut äänestää kaupunkia,jonne Vanamot muuttavat seuraavaksi? :)

      Poista
  23. Haluaisin, että Vanamot muuttaisivat vaihtoehtoon e),koska halun nähdä miltä kaupunki näyttää. Pidin kauheasti niistä kohdista, joissa Aada keroi menneisyydestä ja lempi kuvia olivat kuvat, joissa "talon vanhukset" pussailivat!
    Kiitos ihanasta osasta, odotan jo seuraavaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! :D Ottaen äänesi huomioon on Aurora Skies tämän äänestyksen voittaja :) Tulee tosi mielenkiintoista pelata sillä, koska en oo yhtään vielä edes testannu sitä..Täytyy pieni testipeli tehdä, että näen millainen kaupunki on ja minne voin perheen aikanaan sijoittaa..Kiva, kun tykkäsit noista menneisyyskohdista, sillä oli välillä kiva kokeilla jotain erilaista tapaa kertoa ja kirjoittaa tapahtumista..Seuraava osa tulee pian(vielä tänään) :)

      Poista
  24. Aurora Scies tai Lucy Palms!

    VastaaPoista