maanantai 10. syyskuuta 2012

6. Pieni ja hento ote




Kiitokset kaikille näin aluksi ihanista kommenteista! Ne jotenkin ylläpitää innostuksen tarinaan ja mielikuvitus tuottaa mitä ihmeellisimpiä juonikiemuroita. Tämä osa on aika pitkälle tämmöistä melko tasaista perhe elämää, mutta uusiakin asioita taas henkilöistä paljastuu :) Ja ei kun lukemaan :D









Hoitajan kiljahduksen jälkeen pelästyin ja Justin sai tovin rauhoitella minua. ”Onko lapsella kaikki hyvin?”, muistan hokeneeni monta kertaa. Lääkäri tuli kuitenkin pian ja teki tarkastuksen ja totesi: ”Tämä on ihan normaalia,että lapsen syke välillä laskee, sillä vauva on samalla tavalla välillä paniikissa, kun jotain outoa tapahtuu ja pitää ahtautua uuteen maailmaan”. Pian tämän jälkeen sainkin pian pienen ja suloisen käärön pideltäväkseni.



Kolme päivää synnytyksestä saimme lääkärin tarkastusten jälkeen luvan lähteä kotiin. Vaaleansininen käärö sylissäni astuin ulos sairaalan ovista.




Vauva oli iloisena sylissäni. Justin oli jäänyt meistä jälkeen. ”Aina noita miehiä saa odottaa”, pohdin mielessäni.




Varsin iloinen ja rauhallinen vauva sylissäni sai synnytyksen jälkeen nimekseen Joonatan. Joonatanin temperamentista päättelin, että hän tulisi olemaan hyvä ja mahdollisesti myös arjensankari. Tulevaisuus sen sitten osoittaisi, mitä pienestä kääröstä sylissäni tulisi aikanaan.






Taksin takapenkillä istuimme kaikki kolme: minä, Justin ja Joonatan. Olimme nyt virallisesti oikea perhe. Jännittyneinä istuimme hiljaa ja matkasimme kohti omaa kotia. Tunsin, kuinka Justin sujautti kätensä omaani ja puristi kättäni hellästi. 




Kotiin päästyämme laskin Joonatanin omaan kehtoonsa nukkumaan. Olimme Justinin kanssa molemmat niin väsyneitä, että menimme myös lähes heti nukkumaan.




Vauvan pienet äännähdykset herättivät minut keskellä yötä.

”Ai tätä on olla äiti”, ajattelin ja menin ruokkimaan pienen poikani.
”Syö nyt, äidin oma kulta”, lepertelin Joonatanille.






Kun Joonatan oli saanut syödä, piti hänet saada röyhtäisemään. Sairaalassa minua oltiin opetettu tekemään näin, jotta vauvalle ei tulisi herkästi vatsakipuja.






Kuulin pienen röyhtäisyn äänen, kun nostin Joonatanin ylös.
”Hieno poika”,kehuin vauvaani. 






Minusta oli kaikin puolin ihanaa olla äiti. Halasin Joonatania olkaani vasten. Olin rakastunut omaan pieneen siniseen käärööni. Tältä äidinrakkaus tuntui. En kuitenkaan voinut olla ajattelematta sitä taannoin saamaani viestiä. Oli vaikeaa elää huolettomasti, kun pieni pelko jossain alitajunnassani muistutteli aina välillä itsestään. Laskin Joonatanin takaisin kehtoonsa ja nukuin herätyskellon soittoon asti.




Olin ihan unentokkurassa vielä herätessäni, mutta tiesin, että minua tultaisiin tunnin sisällä hakemaan töihin. Vatsani kurni hirveästi, sillä sairaalan ruoka ei tunnetustikaan ole kovin hyvää. Söin ateriani hyvällä ruokahalulla ja suunnittelin jo, mitä laittaisin myöhemmin ruuaksi.




Tutut tööttäykset kuuluivat pihalta. Mahduin taas toimittajan takkiini ja kihisin innosta, mitä juttuja pääsisin taas tekemään. Pidin tästä työstä hurjasti juuri siksi, että toimittajan työssä sai käyttää omaa luovuutta ja työ oli vaihtelevaa. Siksi en malttanut pitää äitiyslomaa, vaan menin heti, kun mahdollista takaisin töihin.






Justin oli saanut myös ylennyksen liikennepoliisiksi. Jotenkin hän oli vain unohtanut kertoa siitä minulle, mutta olin hänestä silti hurjan ylpeä, sillä Justin pääsisi nyt tekemään niitä haaveilemiaan kenttätöitä.






Koska olimme molemmat töissä päivisin, minun piti hankkia Joonatanille lastenvahti. Lastenvahti huolehti onneksi hyvin Joonatanista ja olin tyytyväinen tähän järjestelyyn ja hoitajaan.






Hoitajan pitkät hiukset kutittivat Joonatanin nenää. Kuitenkin tiesin, että vaikka lastenhoitajan upeat pitkät hiukset kutittivatkin Joonatania, en pystyisi hoitajaa pyytämään leikkauttamaan hiuksiaan. 




Muru oli myös touhukas sinä aikana, kun olin töissä. Se juoksenteli ympäri taloamme, johon olen jo tottunut.




Välillä nälkä yllättää Murun kesken touhujen. Murulla onkin hyvä ruokahalu, sillä sen kuppia saan olla joka päivä täyttämässä.






Onneksi hankimme Murulle oman raapimispuun. Olen huomannut sen olevan tosi kova raapimaan, mutta huonekalut ovat Murun kohtelulta vielä säästyneet.






Töistä tullessani huomasin Murun olevan pihalla minua jo vastassa. Niinpä aloin juttelemaan kissanpennulle.






”Mitä Murulle kuuluu? Ja miten päivä on mennyt?” juttelin kissalle.

”Hyvää. Mutta minulla on nälkä jo. Tahdon ruokaa”, vastasi Muru.

”Minun täytyy mennä laittamaan kuppiisi lisää raksuja”, vastasin ja sitten tuon sanottuani pelästyin.

Minä pystyn keskustelemaan kissojen kanssa niin, että ymmärrän, mitä ne sanovat. Minulla on siis piileviä kykyjä. KillSupers oli oikeassa minun suhteeni, jota jo ehdin epäillä. Olen sittenkin noita.






Sisään mentyäni aloin kokkailemaan jälleen kerran juustovoileipiä. Olin kuitenkin ajatuksissani paljastuneesta kyvystäni. Mitä kaikkea muuta mahdoinkaan osata? Kyky keskustella eläinten kanssa oli kuitenkin aika ihmeellinen ja tiesin sen kertovan voimakkaasta noituudesta, sillä olin kirjastosta lainannut useita kirjoja, jotka kertoivat noituudesta ja noitasukujen historiasta.






Kokkaaminen oli kuitenkin sellaista puuhaa, jonka lomassa saatoin rentoutua. Oli mukavaa katsella, mitä hellan ja paistinpannun kanssa sai aikaiseksi, sillä lopputuloksesta ei aina voinut olla varma. Taitoni ovat jo kuitenkin sen verran kehittyneet, että harvoin vain tapahtuu enää ruuan palamista pohjaan. Se onkin niin kivaa, kun huomaa taitojensa kehittyneen ja lopulta uskaltaa kokeilla jotain uutta. Mielessäni kävikin, että voisin taas joku päivä vierailla kirjakaupassa ostamassa uusia reseptejä ja opetella ne.




Juustoleivät maistuivat mahtavilta. Niistä oli tullut yksi bravuureistani. Söin leipäni hyvällä ruokahalulla.




Joonatankin ilmoitti huoneestaan minulle, että olisi ruoka-aika. On ihanaa katsella, kuinka pienet ja hennot kädet ottavat otteen tuttipullosta.






”Äidin oma mussukka” lepertelen Joonatanille.
”Äidille paljastui tänään uusia asioita. Mietinkin, mahtaako äidin kullannupussa piillä mitä uskomattomampia kykyjä ja koska ne mahtavat paljastua” jatkoin jutustelua Joonatanille.






Lavuaarimme oli päättänyt mennä taas rikki. Huomasin Justinin ryhtyvän heti korjaushommiin, kun hän oli saapunut töistä. Niin nopeasti hän ryhtyi puuhiinsa, että ei hennonnut vaihtaa työvaatteitaan pois, jota suuresti ihmettelin. Ja pian hän sai hanan myös korjattua, sillä Justinin korjaustaidot olivat paremmat kuin minulla.






Illalla Joonatanin nukkuessa minulla oli taas hetki aikaa syventyä Noitien historia-kirjaan. Kirja oli tällä hetkellä jännittävässä kohdassa, sillä olin bongannut kirjasta viitteitä omiin kaukaisiin sukulaisiini. En enää ihmetellyt paljastunutta kykyäni, sillä jo varhaisimmat sukuni jäsenet olivat osanneet puhua eläinten kanssa ja kirjasta sai sellaisen kuvan, että se tulisi olemaan varsin hyödyllinen ja käytännöllinen taito. Kirjasta ei kuitenkaan käynyt ilmi, kuinka aikaisin kykyjä voisi tulla lapselle.




Sillä välin, kun itse olin syventynyt kirjan maailmoihin, oli Justin taas keksinyt itselleen mieluista puuhaa. Hän oli aivan ihastunut Joonatanin leluihin, eikä meinannut millään jättää niitä rauhaan. Tosin Joonatanin kasvettua isommaksi olen sitä mieltä, että Justinia parempaa leikkikaveria päristelyleikkeihin ei Joonatan voisi saada.




Myöhään illalla menimme nukkumaan. En ollut vielä uskaltanut kertoa Justinille kyvystäni, sillä päätin, että lähipäivinä testaisin kykyäni vielä uudestaan. Olinhan huomannut tämän kyvyn puolivahingossa.






Aamulla laittaessani meille aamupalaa huomasin Justinin olevan taas leikki tuulella. Tällä kertaa hän leikki Murun kanssa piiloleikkiä, jossa Muru on mennyt piiloon ja Justinin täytyy löytää se. Mielestäni tuo leikki on varsin riemukas, mutta Muru menee usein piiloon samaan paikkaan.

”Muru, Muru, missä olet?” kuulin Justinin huhuilevan kissalle.






Ja niin kuin arvasinkin, oli Muru mennyt taas piiloon kalapetiinsä. Muru mieltää sen jotenkin turvalliseksi paikaksi.

”Kuka se täältä löytyikään?” kuulin Justinin ilakoivan.






Muru oleilee mielellään kalan suussa. Olenkin iloinen, kun ostimme sen Murulle lemmikkikaupasta, sillä aikanaan, kun Joonatan kasvaa, on kissan hyvä päästä tarvittaessa omaan rauhallliseen paikkaan suojaan pieneltä kiljuvalta taaperolta, joka hapuilee näppärin ja nopein sormin lemmikin häntää.






Joonatan ilmoitti taas äänellään, että jokin oli vinossa. Minua nopeammin ehti Justin paikalle lohduttamaan vauvaa ja jäin ovelta seuraamaan, mikä vauvaa vaivasi.

”Ei mitään hätää. Isi on tässä”, kuulin Justinin rauhoittelevan vauvaa.

Vauva oli ilmeisesti vain seuran tarpeessa, sillä Joonatan rauhoittui saman tien.




”Kaikki on hyvin, isin pikku vesseli”, näin Justinin halailevan poikaa.

Justin piti lasten hoidosta, joten hän ei laittanut vastaan, kun sanoin, että hän saisi töiden jälkeen jäädä vauvan kanssa kahdestaan, sillä olin itse menossa Hiippalan varastolle tekemään juttua siellä pidettävistä SimFesteistä.




Ilta SimFesteissä oli mahtava, sillä siellä esiintyi huikeita esiintyjiä. Seurasin esityksiä silmät tarkkana, sillä mikäli esiintyjä mokaisi, saisin lisämausteita juttuuni; vähän skandaalin käryä, jota toimittajana on välillä hyvä viljellä. Tämä akrobaatti esiintyi kuitenkin epäonnekseni taidokkaasti, eikä hänelle tullut yhtään virhettä esityksessään.






Akrobaatin lopetettua yritin haastatella Pekkaa, mutta kemiamme eivät oikein toimineet. Hän oli minua kohtaan heti tyly, kun kuuli minun olevan toimittaja.






Akrobaatin jälkeen esiintyi taikuri. Tämä taikuri näytti minusta aika hurjalta kampauksessaan ja aurinkolaseissaan. Hänen apurikseen en varmasti suostuisi miekka tehtävässä.






Ollessani SimFesteillä Justin oli päässyt lempipuuhiinsa vahtiessaan Joonatania.






Taikurin esiintyessä näin yleisön joukossa kiinnostavan nuoren miehen ja menin juttelemaan hänelle. Kemiamme synkkasivat hyvin yhteen ja hän suostui haastatteluun.






”Käytkö usein täällä?” kysyin ja huomasin samalla flirttailevani tuon nuoren miehen kanssa.

”Kyl mä aika usein käyn näissä tapahtumissa, mutta aikaisemmin täällä ei ole käynyt noin kaunista toimittajaa. Olen muuten Iivana” Iivana flirttaili takaisin.

”Mun nimi on Alina. Kysyn nyt kysymyksiä koskien illan tapahtumaa”, jatkoin.

”Anna tulla vaan” sanoi Iivana itsevarmuutta uhkuen.






”Kuka sinusta oli mielestäsi illan paras esiintyjä?” kysyin.

”Kyllä se varmasti oli se akrobaatti. Sillä oli aika huikee show tänään. Huomasi, että se on kehittynyt” kertoili Iivana.

”Olisitko kaivannut jotain muita esiintyjiä kuin taikureita ja akrobaatteja?” jatkoin haastattelua.

”Olishan joku laulaja ollut kiva nähdä” tuumaili Iivana.

”Kiitos haastattelusta” kiitin Iivanaa.

”Eipä mitään” totesi Iivana.






Jatkoimme Iivanan kanssa juttelua vielä pitkälle iltaan. Hänen kanssaan pystyin juttelemaan lähes mistä tahansa.




”Mä järjestän ensi viikolla pienet bileet. Olisin tosi otettu, jos pääsisit tulemaan” Iivana sanoi yllättäen.

”Voisinhan mä ehkä tulla piipahtamaankin” huomasin sanoneeni ja olin samalla tullut unohtaneeksi, että minulla oli mies ja lapsi kotona odottamassa.
”Nähdään ensi viikolla, mun täytyy nyt lähteä” sanoin Iivanalle ja tiesin olevani ihastunut, sillä tuo nuori mies sai sydämeni pamppailemaan muutaman lyönnin liikaa.




Justin oli vielä hereillä ja lastenhuoneessa, kun saavuin kotiin. Hän kietoi kätensä minun ympärilleni.
”Millaiset SimFestit olivat?” Justin kysyi.

”Ihan kivat. Sain muutaman haastattelun tehtyä myös” vastasin.






Äkkiä tunsin suunnattoman suuren tarpeen kertoa Justinille kyvyistäni.

”Kulta. Tuossa yhtenä päivänä huomasin yhden jutun. Mä osaan jutella kissojen kanssa ja ymmärrän mitä ne vastaa takaisin. Murun kanssa tapahtui näin” kerroin Justinille ja katsoin häntä silmiin.

”Sehän on varmaan aika näppärä taito. Mä oon tavallaan kateellinen sulle, että pystyt ymmärtämään, mitä Muru maukumisellaan tarkoittaa” Justin sanoi.






”Mä tulin ajatelleeksi taas sitä KillSuperssia. Toivottavast ne ei tule huomaamaan, että mulla on joitain kykyjä. Muuten meidän pikku-Joonatan saattaa olla myös vaarassa. Mä tavallaan salaa toivon, ettei Joonatan olisi noita” jatkoin huolissani.

”Musta tuntuu, ettei me voida vaikuttaa siihen hirveästi, miten KillSupers päättää toimia. Yritetään vaan elää mahdollisimman normaalisti ja suojellaan Joonatania niin kuin pystytään” sanoi Justin rohkaisevasti.

”Mä tiesin, että ymmärtäisit. Sä osaat aina jotenkin sanoa ne oikeat sanat” totesin Justinille ja suukotin häntä hellästi.




Jäimme hetkeksi vielä vahtimaan Justinin kanssa Joonatanin unta. Pikkuisella, kun ei ollut vielä aavistustakaan siitä, mitä tässä maailmassa voisi tapahtua. Mutta me olemme valmiit suojelemaan häntä.







Näin tällä kertaa :) Mahtaako Joonatan olla noita? Ja mitä Iivanan bileissä tapahtuu? Sen tulette näkemään seuraavassa osassa :D Risuja ja ruusuja otetaan taas vastaan… Mikä oli muuten lempikuvanne? Ja keksittekö jo, mistä osasta 2 alkaen osien otsikot tulevat? Odotan, että joku keksii sen piakkoin :D






24 kommenttia:

  1. Oih, Ivana on aivan ihana!<3 Saa sydämen pamppailemaan ihan eri tavalla kuin Justin!:3

    Todella kiva osa! Joonatan on suloinen :3 Ja kivasti keksitty tuo kyky, hauska nähdä, mitä olet keksinyt siihen liittyen.;)

    Justin on kyllä suloinen kun leikkii Joonatanin leluilla!:D Mahtavaa! Mutta Ivana kutkuttaa nyt mua kyllä jotenkin...:D Jännittää nuo bileet, saa nähdä mitä siellä sitten tapahtuu!

    Tuleeko otsikot biisien sanoista?!:D Tuli ainakin tuo tämäkertainen..:D

    Ja tämä varmaan lempikuvani: http://2.bp.blogspot.com/-QdGiZEdCYL8/UE4R9ZMTogI/AAAAAAAAAk0/FQE9BjGHjDc/s640/Screenshot-86.jpg Kaunis kuva :3

    Jatkoa taas odotellen!:)


    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kivasta kommentista! :) Onhan tuo Iivana ihan söpö, mut ois voinu vähän aikasemmin jo tulla pelissä vastaan :) Tuon kyvyn keksin jo aika kauan sitten valmiiksi,muutama muukin on valmiiksi kehitelty :)Bileet ovat varmaan seuraavassa osassa, sitten nähdään mitä siellä tapahtuu :D

      Ja ihanaa, että arvasitte :D Otsikot tulevat todellakin suomalaisista biiseistä..Pääasiassa ovat olleet biisien nimiä tähän asti, mutta jossain vaiheessa turvaudun varmaan biisien sanoihin, jos otsikoiden keksiminen käy vaikeaksi..Sain sen idean toista osaa tehdessä ja oon jatkanu sitä, koska oon itse aika kova musiikin suurkuluttaja :D

      Jatkoa tulee varmaan kahden viikon sisällä :) En oo ihan varma kuinka moneen osaan tällä hetkellä otetut kuvat riittää :)

      Poista
  2. Olipa mukava osa. Hauska kyky tuo eläimille puhuminen ja niiden ymmärtäminen. Toivottavasti Alina ei enempää hiero tuttavuutta tuon Iivanan kanssa. Vasta naiselle syntynyt vauvva ja jo toisia miehiä katselee. Mikähän mies se Iivana loppujen lopuksi oikein on. Ettei vain olisi siitä Killsupersista.
    Justin ja Joonatan olivat kyllä suloisia yhdessä.
    Minä luulen että Joonatanillakin tulee olemaan jotain kykyjä.
    Ainakin osa otsikoista taitaa olla uniklubin kappaleita. En ole varma.
    Mutta jatkoa jään odottelemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset kommentista! :)

      Seuraavissa osissa/osassa ilmenee, mikä Iivana on miehiään ;) Itse välillä jopa ärsyynnyn Alinaan miettien, että eikö se nyt vaan voisi olla tyytyväinen elämäänsä..Myöhemmin ellei jopa seuraavassa osassa paljastuu myös onko Joonatanilla mahdollisesti kykyjä..

      Kiva, että keksit nuo,mistä otsikot tulevat :) Uniklubia kuuntelin joskus aikoinaan tosi paljonkin,mutta bändin pitäessä hiljaiseloa en oo enää niin aktiivisesti kuunnellut(mp3-soittimesta muutama biisi kyllä löytyy)..Koitan kyllä edelleen kehittää otsikot laulujen nimistä, mutta laajennan biisien sanoihin, mikäli on vaikea käyttää jotain nimeä :)

      Kahden viikon sisällä tulee varmaan uutta osaa..En oo yhtään vielä luonnostellu seuraavaa osaa ja katsonut kuinka moneen osaan tällä hetkellä otetut kuvat riittää :)

      Poista
  3. Oi! Ihana osa jälleen kerran! Osaat kirjoittaa niin hyvin ja tuo Joonatan on suloinen ♥

    Toivoisin, että Joonatan olisi myös noita :) Jotenkin tarinasta tulisi ehkä jännittävämpi.

    Tuo Iivana arveluttaa kyllä hieman. Mitä jos se onkin KillSupers järjestössä? Tai jos siellä bileissä Alina on aivan Iivanan lumoissa ja ne yrittää lasta :S

    Lempikuvani oli: http://3.bp.blogspot.com/-ROZVDYTlHuE/UE4QrG_K2aI/AAAAAAAAAfk/FqhMk5ryOd8/s1600/Screenshot-14.jpg

    Söpö on tuo Muru :3

    Otsikoista en tiedä, mutta veikkaisin joidenkin laulujen nimiä?

    Jatkoa sitten taas ehdit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista! :) Mä koitan kehittyä kirjoittajana koko ajan, joten kiitokset paljon tuosta kommentista :D
      Ensi jaksossa selviää, onko Joonatan mahdollisesti noita(sen voin paljastaa, että tosi söpö siitä tuli)..Mä yritän tässä välillä kehittää noita juonikuvioita, että tarina pysyy jännittävänä,mutta annan myös pelinkin osittain ohjailla :D Hauskat arvailut sulla tota Iivanaa kohtaan, mutta eiköhän totuus myös Iivanasta paljastu piakkoin :)Muru on kyllä tosi söpö minustakin :) Laulujen nimiä nuo otsikot ovat, sillä musiikki on aina ollut mulle tärkeetä ja kakkos osaa tehdessä sain tuon idean ja aion käyttää sitä jatkossakin..Teeman mukainen otsikko voi välillä olla vaikeeta ja sitä voi miettiä välillä kauemminkin..Oon muuten sellainen kirjoittaja, että mulla tarvii olla otsikko keksittynä ennen kuin pystyn alkaa kirjoittamaan muuta tekstiä..
      Jatkoa luvassa siinä kahden viikon sisään :) Huikkailen tohon boxiin kun ajankohta alkaa olla lähellä :D

      Poista
  4. Ihana :) Tykkään TOSI paljon, varsinkin tästä legacysta! Tahtoisin pian kuulla lisää Alinan kyvyistä. Tuo eläimille puhuminen on tosi hyvä keksintö, sulla on tosi hyvä mielikuvitus! Enhän itse keksisi mitään :D Pitäisi mennä pelaamaan Simssiä, tein legacylleni jo blogin, mutten ole aloittanut vielä itse legacya. Sim pitäisi tehdä... Varmaankin huomenna tai ylihuomenna saisin uuden osan uunista ulos, seuraavan sunnuntaina tai maanantaina, perjantaina menen nimittäin ystävälleni yöksi.

    Selvennyksenä vielä, että olen siis aloittamassa legacya: olen tehnyt jo legacylleni blogin, mutten ole aloittanut vielä itse legacya! Ja legacyni ei tule bloggeriin, valitan, vain se löytyy v.. hups, enpäs sanokkaan, jottet mene etsimään sitä, ennen kuin olen saanut ensimmäisen osan valmiiksi ;-) No okei, en ole ilkeä, mutta linkkailen legacyni sitten, jos vaikka sinusta saisin sinne lukijan, vastalinkitykseksi linkkaisin sinun legacysi sinne. Mutta nyt, Simsseilyyn ~

    -Sokerikani

    PS. Uudesta legacysi osasta ilmoitus osoitteeseen; http://suklaata-ja-kirsikoita.vuodatus.net
    Kiitos ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset ihanasta kommentista :)Alinan kyvyistä tullaan kuulemaan lisää seuraavissa osissa(katsoin just eilen, niin mulla on kahteen osaan kuvat otettuna,joista toisen jo luonnostelin eli laitoin kuvat oikeaan järjestykseen Wordiin, tekstit ja muokkaukset puuttuvat) :) Noi sun suunnitelmat kuulostaa hirveen kunnianhimoisilta :) Jos haluaa pitää nopeaa julkaisutahtia,niin kannattaa kerralla pelata pitkään monta simipäivää ja räpsiä paljon kuvia(pausettaa ja kuvata, joskus otan kuvat lennosta,mut useimmiten pausetan).. Ja saat musta lukijan :) Tuu tänne sit huuteleen kun oot osaa saanut ulos.. :) Jatkoa Vanamoille pukkaa kahden viikon sisällä(en taas tiedä koska iskee kirjoitusfiilis ja sormet syyhyää päästä testailemaan enemmän supernaturalin toimintoja) :D

      Poista
    2. Kiitos :) Juu, itsellä ei ole tällä hetkellä sellainen "KIRJOTAKIRJOTA"-fiilis, mutta ehkä se iskee huomenna, pitää tosin katsoa. Ja kiva, saan sinusta siis yhden lukijan? :) Juu, tulen "huutelemaan" sitten tänne, prologia en työstä... Niin, varmaankin Wordiin lisään kuvat oikeaan järjestykseen, poistelen sitten turhat kuvat joukosta, ja jaan ne "osiin"; jotkut kuvat osa 1, ja jos ylimääräistä jää, niistä alkaa osa 2, ja näin. Näin tekee Radioactive, Starberryjen ylläpitäjä :--) Mutta juu, kiitos paljon innostuksestasi ja kannustavaisuudestasi :-)

      Poista
  5. Ai niin, se vielä unohtui, että onko sinulla pelissäsi PosePlayeria? Tai siis ladattuna poseja? Nimittäin jos on, voisitko linkittää, MISTÄ olet ladannut poset ja miten?

    Anteeksi, minusta on vaivaa... :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu mulla on pelissä PosePlayer ja rutkasti poseja(valmistaudu linkkiryöppyyn)..

      Tässä hyvät ohjeet poseplayerin käyttöön, sekä omsp:n ja poseplayer add-onniin, jotka mulla kaikki on(lisäks kun tätä ohjet lukee tulee vastaan lista EA:n omista poseista,jotka voit kirjoittaa poseplayeriin: http://radola.createforumhosting.com/ohjeet-poseplayer-ja-posejen-kaytto-t18109.html

      sitten täältä saat poseplayerin(sun täytyy rekisteröityä sivuille, jotta voit ladata) :http://www.modthesims.info/d/438706

      poseja löytyy täältä:http://www.modthesims.info/browse.php?tag=poses&go=Go&gs=2&f=38&gs=2 , myös täältä :http://mysims3blog.blogspot.fi/search/label/Custom%20Poses , ja täältä : http://sims3posedatabase.blogspot.fi/

      Noi poset ladataan usein mediafirestä ja sitten kun ne on koneelle latautunut niin ne pitää usein purkaa(ovat usein pakattuina rar-tiedostoiksi)..

      Toivottavasti nuo auttaa nyt alkuun :)

      Poista
    2. Kiitos, mutta nyt tulee sitten se virallinen ongelma...

      Minulla on koneellani asennettu WinRar, se purkuohjelma, ja lisäksi 7-zip, muistaakseni. WinRar ainakin. Latasin sitten Radolan ohjeitten mukaan tuon Poseplayerin modthesims'n sivuilta, jonka jälkeen latasin muutaman posen radolassa olevista linkeitä. Latasin myös sen "korjausjutun", ettei esim. jalka mene lattian läpi ja näin. Mutta mitä teen latauksen jälkeen? Kun jotkut tiedostot pitää purkaa, osaa ei, mitäh.. En ole perillä, vaikka olen noudattanut ohjeita. :( Toivottavasi jaksaisit avittaa, mutta jos et, ei se mitään.

      Ja toinen ongelmani on se "sensuroinninpoisto"hack. En muista enää, mistä se ladattiin ja miten :) Purkamisesta oli kyllä kai kyse..?

      Eli, ongelmani on "tiivistettynä" se, että osaan kyllä ladata poset, mutta lataamisen jälkeen olen itse ihan tiltissä, kun en osaa, ja vaikka youtubesta olen katsonut vinkkivideoita ja tehnyt niiden mukaan, eivät poset/poseplayer ilmesty peliini, joten olen tehny tjotain väärin, ja kun en edes osaa. (Huh, pitkä lause!) Osasinko muotoilla kysymykseni oikein?

      Ja sensuroinnista se, että jos pistäisit hackin linkin tänne ja ohjeet, miten saan sen peliini. Kiitos!

      PS. Anteeksi pitkä viesti ja spämmäys, tiedän, vien vain aikaasi...
      PPS. Unohdin laittaa tuohon viestiini, missä puhuin legacysta, että saan osan sitten ulos, kun saan sensuroinnihackin ja poset peliini.

      Poista
    3. Voihan vitsit! Mulla olis kuvalliset ohjeet koneella,miten peliin ladataan tavaraa, mutta vaatii vähän kuvien rajaamista.. Sit oon miettinyt, että mihin se tänne tulee, kun haluisin sille oman lehdykän ettei tulis tähän tarinan osien joukkoon sekoittamaan..Kuvia siihen tarttis saada kans lisättyä ni en sit tiiä,miten saisin sen tehtyä tänne..Osaisitko neuvoa ni voisin ohjeet laittaa tänne vaikka viikonlopun aikana?

      Toi miks noi ei tuu peliin ni siihen voi olla monta syytä..Ootko esim tehnyt Mods kansion sinne, mistä löytyy myös screenshotit pelistä? Ootko Mods kansion sisään tehnyt kansion Packages ja sen kaveriks laittanut resource.cfg tiedoston? Ootko klikannut ladatut aktiivisiks(sinisiks),painanu hiiren oikeaa ja valkannu 7zipin ja siitä vaihtoehdon purkaa(ja valinnu paikaks alkuun esim työpöydän?)

      Tässä linkki, mistä löydät sensuurinpoisto hackin:http://nraas.wikispaces.com/Decensor
      Kun tuon on saanu purettua kannattaa Mods kansioon laittaa packages kansion sisälle hackit-alikansio,jonne tuo sitten sijoitetaan..Ja jotta hackin saa toimimaan, pitää poistaa Tiedostot -> Electronic Arts -> The Sims 3 kansion sisältä scriptCache.ppackage -tiedosto..Myös nuo kolme muuta cachea kannattaa poistaa ja thumbnailsit(jos ladannut esim vaatteita tai hiuksia), niin peli luo käynnistäessään uudet kuvakkeet ja cache tiedostot(poistelen cachetiedostoja silloinkin jos peli jumittaa tai bugittaa pahasti).. Tässä nyt tällainen epämääräinen selitys, mitä kaikkea tarttis tehdä, jotta ladatut saa peliin ja toimimaan :) Niin ja jos sun ladatut kansiossa on valmiiks PACKAGE-tiedostoja niitä ei pysty enää purkamaan, mutta jos tiedostot ovat RAR tai ZIP-tiedostoja niin ne täytyy purkaa(ja jos niissä lukee pakattukansio)..Mutta mieti ootko noista jotain jo tehnyt, että missä kohtaa ei oo tehty oikein :)

      Poista
    4. Tuosta, että miten saat tehtyä tuollaisen "extran", niin jos vaikkapa lisäisit kokonaan uuden sivun, ja kirjoittaisit otsikoksi: "Extra 1, miten lataan Simssiin"? (:

      Poista
  6. Oho, luulin muistaneeni kommentoida tätä, mutta kun lueskelin kommentteja, niin huomasin sitten etten ollutkaan. :D

    Olen siis kyllä osan lukenut ja pidin siitä kovasti. Joonatan on oikein herttainen vauva, jännittää millainen pojasta kasvaa. :)

    Jokos sulla on se Supernatural -lisäosa, et onko Alina nyt sitten oikeastikin noita?

    Itse en taida Supernaturalia ostaa, mutta Vuodenajat ajattelin ostaa - ehdottomasti! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset Jellu kommentistasi! Mä vähän jo sitä tässä odottelinkin :D Kiva, että tykkäsit osasta..Seuraavassa jaksossa näette,minkäläinen Joonatanista tulee :D

      Juu, kyllä mulla on toi Supernatural-lisäosa jo, se tuli postissa yllättäen heti julkaisupäiväksi (CDon:ilta saan sen yleensä aina päivän julkaisupäivän jälkeen,mutta nyt kävi poikkeus..Annoin niille itseasias hyvää palautetta asiasta ja toivoin, että samalla tavalla kävisi myös Vuodenajat-lisärin kanssa,sillä sitä odotan todella kovasti, enemmän mitä Supernaturalia ja se on jo ennakkoon tilattu)..Peliä en kyl vielä ole pelannut niin pitkälle, että olisin Alinan jo muuttanut,mutta mitä oon testaillut peliä, niin Alina ei tule muuttumaan ulkonäöllisesti..Ennen kuin Supernatural tuli,ni innostuin pelailee Vanamoiden kanssa niin hyvin, että seuraavat kaksi osaa on kuvattuna..Täytyis vaan taas saada kirjoitusinto päälle,sillä otsikotkin on jo keksitty..Jos sitä huomen yrittäis,kun tänään ei ehdi.. :D Lapsille tuli kaikkea kivaa Supernaturalin myötä, esim keinuhevonen on tosi söpö ja sit tuli myös keinutuoli,missä voi hyssytellä vauvaa :) Mutta ehkä jo ensi viikolla voi Vanamot saada seuraavan osansa :D

      Poista
  7. Voi että, kiitos paljon ohjeistasi, Nelskutin; SAIN POSET TOIMIMAAN ♥ Nyt legacyni ensimmäiseen osaan tuleekin posen käyttöä ;) KIITOS! ♥ Ja se sensurointihack toimii myös (:!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olepa hyvä vain! :) Kiva, että ohjeista oli hyötyä ja että niistä oikeesti sai selvää..Mä kun aattelin, että on ihme, jos joku noiden mukaan saa toimimaan ladatut,mutta hyvä,jos oli hyvät ohjeet :D (en siis tehnyt niitä tänne turhaan :D) Kerro sitten,kun saat julkaistua ekan osan ulos legacystasi :D

      Poista
  8. Olisiko myös mitenkään mahdollista, että tekisit ohjeet, miten poseplayeria käytetään? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tota,mä en oo haka itsekään ton poseplayerin kanssa..Käytän paljon sellaisia poseja,mitkä on listasopivia,ettei niit tarvii erikseen siihen kirjoitella..Sit mulla on se omsp-juttu,millä saa simin tekemään jotkut poset,joidenkin posejen toiminto vaatii alt-nappulan pohjassa pitämistä,mutta niistä on yleensä maininta posen tekijän sivuilla.. Sit mulla on käytössä Poseplayer add-on(se täytyy olla sit samas kansios poseplayerin kans ja jos poistaa poseplayerin ni täytyy poistaa tuokin tai se kaataa muuten pelin),joka on silleen näppärä, et simit saa sit ilman mitään koodeja posettamaan yhteisötonteilla ja posettamaan saat kenet vaan sitä simiä klikkaamalla,riittää kun poseplayer löytyy jostain sun naapurustosta vaikka omalta tontilta (sen avul tein ne baarikuvat täs vanamoiden tarinas)..Lisäks muutama kameramodi on aika näppärä hankkia,jos oikeen lähelle haluut päästä.. Ja vaikka en itse olekaan haka tuon käytössä,niin mulla on antaa tähän linkki,missä on ihan huippuohjeet,nimittäin radolassa :D

      http://radola.createforumhosting.com/ohjeet-poseplayer-ja-posejen-kaytto-t18109.html

      Toivottavasti tosta olis vähän apua :D (tohon on laitettu myös linkit mistä minkäkin saa ladattua,myös ne kameramodit)

      Poista
    2. PS: Yhden erittäin olennaisen jutun unohdin mainita poseplayerin käytöstä..Nimittäin kannattaa laittaa koodi moveobjects on käyttöön aina ennen kuin on valkkaamassa posea tai klikkaamassa poseplayeria,niin sit pystyy liikuttelee niit simejä helpommin paikasta toiseen :D

      Poista
  9. Noniin! Saimpas lukaistua kaikki ilmestyneet osaset. Hyvältä vaikuttaa. Teksti on ihan mukavan tuntuista. Sen huomasin, että joissakin kuvissa oli Alina kertojana ja joissakin taas ei. Se vähän sekoitti aluksi, mutta kyllä siihenkin tottui :) Alina on muuten nätti ja hienon miehen löysi itselleen. Kovin pikaisesti vaan menivät naimisiin ja lapsenkin hankivat. Toivon, että Alina osaa arvostaa miestään, eikä tee mitään typeryyksiä siellä Iivanan pippaloissa! :)

    VastaaPoista
  10. Kiitos ihanasta kommentista! :)Tarina on välillä varmaan paikka paikoin edennyt nopeasti, mutta asioiden hidastelu on välillä vaikeaa, kun haluaa edetä tarinassa. Yhdessä osassa mulla vähän kertoja muuttui, jota en kirjottaessa edes kunnolla huomannut, mutta nykyään yritän olla tarkkana kertojan kanssa, vaikka teksti paikoitellen voi muuttua tönköksikin, mutta joskus voi pieniä lipsahduksia tapahtua.. Kivaa saada uusi lukija! :) Adamseja kun on tullut luettua jo aika pitkään..Nyt ryhdyn seuraavan osan julkaisupuuhiin :D

    VastaaPoista
  11. Olinkin unohtanut ihan kokonaan tän osan. Mutta jooo, seuraavaan! :) ->

    -banssu

    VastaaPoista